Indhold er hentet
Er du omfattet at krav om digital bogføring? Bliv klogere på reglerne, og hvordan du bogfører digitalt.
Flertallet af virksomheder er - eller bliver på et tidspunkt - omfattet af kravet om digital bogføring.
Hvis du har pligt til at bogføre digitalt, kan du enten vælge at have dit eget bogføringssystem eller bruge en bogføringsvirksomhed.
Digital bogføring bliver i de kommende år en adgangsbillet til en række fordele for dig, der driver virksomhed.
Værktøj
Brug guiden til at tjekke, om din virksomhed er omfattet af kravet om digital bogføring.
Udover styr på indtægter, omkostninger, moms og bilag mv. tilbyder mange bogføringsprogrammer moduler, som kan løse virksomhedsspecifikke opgaver for dig.
Hvis du bruger et system fra listen, lever dit system op til de nye regler for digitale bogføringssystemer.
Er dit bogføringssystem registreret hos Erhvervsstyrelsen? Så skal du sandsynligvis ikke gøre så meget for at overholde de nye krav.
Hvis du bruger et ikke-registreret bogføringssystem, er du selv ansvarlig for, at systemet overholder de nye krav til digital bogføring.
Dine bilag er dokumentation for din virksomheds indtægter og omkostninger. Bliv klogere på, hvilke krav der er til opbevaring af bilag.
Brug guiden til et hurtigt at undersøge hvilke bilag, der er omfattet af krav om digital opbevaring