Indhold er hentet
Analysér dine kunders adfærd
Analysér dine kunders adfærd, når de er i din webshop eller på din hjemmeside, og brug din viden til at forbedre brugeroplevelsen og til at styrke dit salg.
Indhold er hentet
Ved at analysere dine kunders onlineadfærd får du indblik i, hvordan du kan forbedre din hjemmeside eller webshop og optimere din markedsføring, så du i sidste ende kan øge dit salg.
Når du skal analysere trafikken i din webshop eller på din hjemmeside, skal du indsamle og analysere data om dine besøgendes adfærd og handlinger. Det gør du ved at bruge et analyseværktøj, som kan måle webtrafik.
Hvad vil du gerne blive klogere på?
De fleste analyseværktøjer er bygget op omkring forskellige rapporter, som giver dig indsigt i alt fra, hvem dine besøgende er, til hvordan de finder frem til din hjemmeside eller webshop, og hvilke sider de besøger mv.
Da der indsamles mange data og genereres rigtig mange rapporter i analyseværktøjet, er det en god idé, hvis du spørger dig selv, hvad du gerne vil blive klogere på, og hvad du gerne vil gøre bedre, før du kaster dig over dem.
Nedenfor finder du tre udvalgte situationer, hvor webanalyse kan hjælpe dig med at tage de rigtige beslutninger og styrke din forretning.
3 situationer, hvor webanalyse kan hjælpe dig
Webanalysebegreber
Nedenfor finder du nogle af de vigtigste begreber i analyseværktøjer.
Indhold er hentet
Husk cookiereglerne
Husk at du skal have brugernes samtykke til at samle cookies om deres adfærd. De fleste systemer, der sørger for at håndtere cookies og samtykker i din webshop, kan fortælle dig, hvor mange af dine kunder, som siger ja til cookies, og hvor mange, der siger nej. Det er en vigtig oplysning, da din webstatistik alene har data fra de brugere, som har sagt ja til statistik-cookies.