Obligatorisk digital selvbetjening for virksomheder
Få hjælp til at komme i gang med at læse Digital Post, benytte digitale selvbetjeningsløsninger og få en NemKonto til din virksomhed.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Få svar på, om du kan bruge dit private MitID til din virksomhed - fx når du skal indberette til myndigheder og læse Digital Post.
Indhold er hentet
Ejer du en enkeltmandsvirksomhed eller en personligt ejet mindre virksomhed (PMV), kan du anvende dit private MitID til din virksomhed.
Når du ejer et ApS eller et A/S, kan du også benytte dit private MitID, hvis du kan tegne virksomheden alene. At kunne tegne virksomheden alene betyder, at du selvstændigt har ret til at underskrive og indgå alle aftaler på vegne af virksomheden.
Tag en kort test, hvis du stadig er i tvivl, om du kan bruge dit private MitID til din virksomhed.
Når du kan bruge dit private MitID til din virksomhed, har du automatisk fået rettigheder til at bruge de offentlige løsninger – herunder indberette moms for din virksomhed og se virksomhedens Digital Post mv.
Nej, private data bliver ikke blandet sammen med virksomhedsdata. Efter log ind skal du vælge, om du vil logge på som privatperson eller som virksomhed. På den måde adskilles private data fra virksomhedens data.
Du skal bruge indgangen ’log på som ledelsesrepræsentant’, når du indberetter på vegne af din virksomhed.
Indhold er hentet
Hvis du ikke kan tegne virksomheden alene, skal du i stedet benytte MitID Erhverv. Når du har ansatte, som skal læse Digital Post, indberette moms og barselsdagpenge mv., skal de også oprettes i MitID Erhverv.