Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Case

Dansk eksporteventyr startede på YouTube

For SKAARHOJ har YouTube i mange år været det centrale omdrejningspunkt for alt, hvad de laver. Se, hvordan virksomheden bruger deres tilstedeværelse på YouTube til at nå ud til kunder i hele verden.

Indhold er hentet

SKAARHOJ producerer såkaldte broadcast control units, som bruges i live tv-produktioner, video og stream til at kontrollere kameraer fra forskellige producenter. De sælger til over 60 markeder, hvor USA udgør 40 % af omsætningen, mens Europa udgør 45 %. I mange år har virksomheden brugt YouTube til at nå ud til kunder i hele verden, bl.a. ved at bruge mediet til at annoncere produktlanceringer og deltagelse på messer. 

Mange af deres kunder har selv henvendt sig via det community, som SKAARHOJ har opbygget på YouTube, men nu har de ændret deres tilgang fra at fokusere meget på YouTube til at sprede deres salg over flere aktiviteter. De har derfor ansat deres første sælger og er blevet væsentligt mere kundefokuseret og kommercielle i deres tilgang.

I den forbindelse fortæller Tau Steffensen, bestyrelsesformand i SKAARHOJ:

Den bedste markedsanalyse for os er at gå ud og snakke med folk; kolleger, strategiske partnere, potentielle kunder. Det er den bedste måde at få indsigt i markedet på.

Er der et marked for dit produkt? Brug markedsanalysen til at få idéer til analysere dit marked og din branche

Støttet af: