Indhold er hentet
Forhandlere i udlandet er vejen frem for robotvirksomhed
Forhandlere i udlandet som salgskanal har gjort Blue Ocean Robotics i stand til at skalere produktionen hurtigt, når efterspørgslen stiger. Ved hjælp af sælgere og salgsteams i både USA, Europa og Asien har de kunne vækste op til 1000% på nogle af deres robotter
Indhold er hentet
Blue Ocean Robotics udvikler, producerer og sælger mobile robotter til servicesektoren. Bl.a. har de udviklet en UV-C desinfektionsrobot, som desinficerer virus og bakterier på overflader og i luften. Robotten bruges fx til at rengøre og desinficere hospitaler i forbindelse med bekæmpelsen af coronavirus/covid-19.
Vi har oplevet økonomiske og strategiske fordele ved at have forhandlere rundt om i verden, fordi det giver mulighed for at skalere meget hurtigt. Vi har fx fra 2019 til 2020 oplevet 1.000 % vækst på en af vores robotter, som vi har kunnet absorbere, fordi vi har forhandlere, der tager fra.
Det fortæller Claus Risager, direktør i Blue Ocean Robotics i forbindelse med, at efterspørgslen på deres UV-C desinfektionsrobot er steget markant under coronakrisen.
Bliv klogere på, om en forhandler også er den rigtige salgskanal for din virksomhed
Se flere virksomheders erfaringer med eksport
Støttet af:


