Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Kom i gang med e-mailmarketing

E-mailmarketing dækker over både nyhedsbreve og automatiserede e-mails. Med et system, får du mulighed for at opsætte nyhedsbreve og e-mails i en skabelon, og du får indsigt i, hvor mange der læser dem. Systemet hjælper dig også med at overholde markedsføringsloven. Bliv klogere på, hvordan du vælger det rigtige system til din virksomhed.

Skrevet af:

Indhold er hentet

Nyhedsbreve og e-mailmarketing er en effektiv måde at nå din målgruppe på og er et godt redskab til salg, kundepleje og vidensdeling. Faktisk er e-mailmarketing et af de mest effektive værktøjer til at fastholde og engagere personer, der har interesse i din virksomhed, da de selv aktivt har tilmeldt sig. 

Hvis du vil i gang med e-mailmarketing, kan du med fordel anvende et nyhedsbrevssystem. I modsætning til et almindeligt mailprogram kan du med et nyhedsbrevssystem få statistik over, hvor mange og hvem der åbner dine e-mails og eventuelt klikker sig videre til din webshop eller hjemmeside. Det giver dig også mulighed for at teste, hvad der virker og ikke virker. Derudover giver et nyhedsbrevssystem kunden mulighed for at framelde sig e-mails når som helst, hvilket er lovpligtigt ifølge markedsføringsloven.

Vælg et nyhedsbrevssystem, der passer til din virksomhed

Har du ingen erfaring med nyhedsbreve eller e-mailmarketing, kan du vælge et standardsystem, som indeholder mailskabeloner. Her skal du blot indsætte din tekst og måske et billede og logo.

Har du lidt erfaring, kan du vælge et system, der er lidt mere avanceret, og hvor du udover adgang til skabeloner også kan arbejde med bl.a. segmentering, automatisering og profiler.

Det kan være en god idé at undersøge, om de systemer, du i forvejen bruger, har et indbygget modul til at sende e-mails fra. Mange webshops har et indbygget nyhedsbrevsmodul, og det kan være en fordel for dig at bruge det, frem for et selvstændigt system.

Hvilke funktioner skal nyhedsbrevssystemet have?

Brug nedenstående liste som inspiration til, hvilke funktioner der er vigtige for dig.

Hvad betyder begreberne?

Når du undersøger mulighederne for nyhedsbrevssystemer, kan du støde på nye begreber. Få en forklaring på nogle af begreberne her.

Øg dit salg

Et salg eksploderer sjældent fra den ene dag til den anden, men med en grundig forberedelse og målrettet tilgang har du taget de første afgørende skridt.