Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Øg dine kunders tilfredshed med digital kundeservice

God kundeservice optimerer dine muligheder for salg. Bliv klogere på, hvordan FAQ, chat og live shopping kan optimere din digitale kundeservice.

Skrevet af:

Indhold er hentet

Der kan være flere måder at digitalisere udvalgte dele af din kundeservice på. Hvis du fx bruger meget tid i telefonen eller på mail med at besvare spørgsmål fra dine kunder, kan det være, at du skal oprette en FAQ på din hjemmeside, hvor kunderne selv kan finde gode råd og vejledning om bl.a. købsproces og produkter. Det kan også være, at dine kunder er blevet interesseret i nye købemønstre, hvor de fx aktivt opsøger live shopping. 

Uanset om du gerne vil effektivisere processer eller eksperimentere med kunders nye købemønstre, skal du overveje, hvorvidt omkostningerne ved at digitalisere udvalgte steder i din kundeservice opvejes af gevinsterne. De fleste metoder til at digitalisere din kundeservice kræver en del ressourcer for at blive godt. Du kan derfor ende med at give en dårligere service, hvis du ikke får tænkt din løsning helt igennem.

Måder at digitalisere din kundeservice på

Nedenfor finder du idéer til, hvordan du kan digitalisere din kundeservice. 

Øg dit salg

Et salg eksploderer sjældent fra den ene dag til den anden, men med en grundig forberedelse og målrettet tilgang har du taget de første afgørende skridt.