Markedsanalyse - kend dine kunder og konkurrenter
Er der et marked for dit produkt? Få idéer til analyse af dit marked og din branche. Markedsanalysen hjælper dig til at undgå fejl, som koster din virksomhed penge.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Forretningsplanen vil ofte komme i spil, når du ønsker at starte eller udvikle din virksomhed og har behov for at låne penge i banken eller søge finansiering hos for eksempel fonde eller investorer. Her finder du et digitalt værktøj, som hjælper dig med at lave din forretningsplan.
Indhold er hentet
I din forretningsplan samler du trådene fra dit arbejde med at beskrive din virksomhedsidé, dine produkter, udviklingspotentiale, økonomi mv.
Din forretningsplan er et godt overblik for dem, du vil dele den med som for eksempel bank eller potentielle samarbejdspartnere. Samtidig er den et konkret planlægningsværktøj for dig selv.
Herunder finder du et digitalt værktøj, som hjælper dig med at lave din forretningsplan. Du kan gemme, gå tilbage og rette, dele med andre og til slut downloade din plan som færdig pdf.
Vær opmærksom på, at dine budgetter er en vigtig del af en forretningsplan. Derfor er det en god idé at have styr på dem, inden du går i gang.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
En beskrivelse af din virksomhed og kernen i din forretningsidé. Hvad er det, som din virksomhed giver kunderne og tjener sine penge på.
Indhold er hentet
Beskrivelse af de personlige-, økonomiske- og faglige ressourcer, der nødvendige for at udvikle virksomheden. Hvilke ressourcer råder du allerede over, hvilke har du behov for at få tilført, og hvordan vil du gøre det.
Indhold er hentet
Beskrivelse af de produkter eller services, din virksomhed tilbyder. Hvilken værdi skaber de for kunderne, hvilke problemer løser de, benyttes leverandører, hvad er behovet for lagerstørrelse, samarbejdspartnere og salgskanaler mv.
Indhold er hentet
Beskrivelse af det marked, din virksomhed skal være en del af. Ved B2C skal du fx vide, om kunderne er mænd og/eller kvinder, hvilken nationalitet, alder og antal mv. Ved B2B skal du vide, hvem beslutningstagerne er, og i hvilken type virksomheder de er ansat.
Indhold er hentet
Beskrivelse af de konkrete salgs- og markedsføringsaktiviteter, du vil foretage dig, og hvilken målgruppe de er rettet mod - lige fra annoncering på Google, print eller sociale medier til deltagelse på messer mv.
Indhold er hentet
Bud på, hvor du forventer, at din virksomhed er om hhv. ét og tre år med hensyn til produkter, kunder, omsætning, medarbejdere og overskud.
Indhold er hentet
Oplysninger om virksomhedens ejer/e, bankforbindelse mv., og hvem der varetager centrale opgaver og roller i virksomheden.
Indhold er hentet
Beskrivelse af det samlede finansieringsbehov i form af etableringskapital og likviditetsbehov, behov for investeringer og tilsagn om lån og tilskud mv.
Indhold er hentet
Få en snak med vores erfarne forretningsudviklere. De kender markedet, har personlige erfaringer og faglige kompetencer – og de står klar til at hjælpe dig. Helt gratis!