Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Timeregistrering – lad dine medarbejdere registrere tid online

Et timeregistreringssystem hjælper dig og dine medarbejdere med at registrere arbejdstid, så du slipper for manuelt tastearbejde. Læs bl.a., hvordan systemet kan effektivisere din arbejdsgange, så det bliver nemmere at udbetale løn.

Skrevet af:

Indhold er hentet

Vil du gerne slippe for krøllede timesedler, der hober sig op på kontoret ved månedens slutning? Og kan du se idéen i løbende at få bedre styr på dine medarbejderes timeforbrug? 

Med et timeregistreringssystem kan du lade dine medarbejdere registrere deres tid på enkelte sager direkte fra deres mobil eller tablet.

Når timerne registreres digitalt, kan informationerne flyde direkte ind i dine andre systemer, fx økonomi (ERP)- eller lønsystem, og du minimerer antallet af arbejdsgange, når du skal udbetale løn eller lægge budget.  

Digital timeregistrering hjælper med

Mindre tastearbejde

Indhold er hentet

Slip for at taste dine medarbejderes timer ind ved at lade dem registrere direkte i systemet.  

Fuldt overblik

Indhold er hentet

Få løbende overblik over timeforbruget på virksomhedens opgaver. Så kan du sikre dig, at timeforbruget holder sig inden for budgettet.  

Færre fejl

Indhold er hentet

Jo enklere, det bliver for dine medarbejdere at registrere deres tid, jo hyppigere og mere præcise vil registreringerne blive, og du slipper for eventuelle glemte timeregistreringer. 

Ved at fjerne dobbelt tastearbejde på kontoret fjernes yderligere fejl også. 

Løn til tiden

Indhold er hentet

Ved at lade systemet tale sammen med dit lønsystem kan udbetaling af løn foregå automatisk.

Hvis der opstår spørgsmål, kan du og dine medarbejdere hurtigt slå op i systemet og eksempelvis se opsparede timer.  

Indhold er hentet

Er digital timeregistrering noget for dig? 

Digital timeregistrering kan spare tid for både medarbejderen i marken og for medarbejderen på kontoret, samtidig med at du undgår tabte timeregistreringer.  

Ved at udstyre dine medarbejdere med en app kan de selv registrere timer eller fravær på en opgave. Så slipper de for at køre forbi kontoret med gamle timesedler, og du sikrer, at timer bliver registreret hver dag på hver opgave.  

Oplev den fulde effekt af digitalisering ved at lade data om timeforbrug blive overført automatisk til andre systemer, fx dit lønsystem eller ordrestyringssystem. Så sparer du væsentlig tid på tastearbejde og mindsker risikoen for fejlindtastninger.  

Det skal du være opmærksom på

Inden du vælger timeregistreringssystem, er det vigtigt, at du gør dig en række overvejelser omkring integration, oplæring og sikkerhed.

Optimér din forretning

Optimering af din forretning handler om at fortsat at stå stærkt i markedet, være konkurrencedygtig, økonomisk bevidst i forhold til tid og penge – og ikke mindst kunne se fremad med ro i maven.