Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Ændring af virksomhed

Der kan ske ændringer i din virksomhed, som gør, at du skal opdatere dine oplysninger. Få overblik over, hvilke ændringer du kan lave, hvis du har en enkeltmandsvirksomhed, PMV, ApS, A/S, mv. 

Indhold er hentet

Hvis der sker ændringer i din virksomhed, så er det dit ansvar at rette dine virksomhedsoplysninger, bl.a. så den information kan blive rettet i CVR.  

Oplysningerne om din virksomhed anvendes på tværs af en lang række offentlige services og registre. De bruges også af dine kunder, potentielle kunder og leverandører, og derfor kan forældede oplysninger få konsekvenser for din virksomhed. 

På CVR.dk kan du se de fleste oplysninger om din virksomhed, fx startdato, adresse og branche. Hvis du vil se, hvilke pligter din virksomhed er tilmeldt, skal du logge ind på Virk. 

Særligt for selskaber

Hvis du vil lave ændringer i et selskab, fx ApS eller A/S, kræver det som regel, at du har et beslutningsreferat, som kan dokumentere ændringen. 

Du skal have referatet klar, når du opdaterer oplysningerne på Virk. Nogle ændringer skal også dokumenteres i selskabets vedtægter. I de tilfælde skal du ændre selskabets vedtægter og kunne dokumentere det i et beslutningsreferat.  

Ændring af virksomhedsoplysninger

Indhold er hentet

Hvad sker der, efter du har lavet ændringer?

Når ændringerne er registreret, får du en e-mail med en kvittering og et sagsnummer. Du kan følge sagen på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.  

Følg din sag på Erhvervsstyrelsens hjemmesideÅbner link i ny fane

Ofte stillede spørgsmål om ændring af virksomhed

Indhold er hentet