Salg af service og tjenesteydelser til kunder i EU
Sælger din virksomhed service og tjenesteydelser? Og overvejer du at udvide dit marked til andre lande i EU? Se, hvordan du kommer i gang.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Der er flere måder at komme i gang på, når du skal sælge til udlandet. I denne artikel kan du få et overblik over, hvad du skal have styr på, når du skal eksportere, så du kan blive klar til at planlægge næste skridt mod et succesfuldt eksporteventyr.
Indhold er hentet
Der er mange både økonomiske og strategiske fordele ved at eksportere. Du får adgang til et større kundegrundlag og dermed mulighed for højere omsætning.
Eksport giver også din virksomhed mulighed for at sprede risikoen, hvilket gør den mindre sårbar i forhold til bl.a. konjunkturændringer. Du kan også bruge eksport som en mulighed for at forlænge dit produkts levetid ved at satse på flere markeder. Men der er også mange ting at holde styr på og adskillige regler at leve op til, før du for alvor får succes i udlandet.
Der er mange måder at komme i gang på, når du skal sælge til udlandet. For nogle virksomheder opstår eksportmuligheden ved et tilfælde, og før de overhovedet har nået at sætte sig ind i de lokale regler i det pågældende land. For andre virksomheder er det vigtigt at sætte sig grundigt ind i reglerne, før de kaster sig ud i at eksportere.
Nedenfor finder du en liste med overvejelser, du kan gøre dig, inden du kaster dig ud i at sælge til udlandet.