Kickstart innovationen: Infomøde om regulatoriske sandkasser
Invitation til virtuelt infomøde, v. Erhvervsstyrelsen
8. januar 2026, kl. 10:00 - 11:00
Tilmeldingsfrist
6. januar 2026, kl. 16:00
Pris:
Gratis
Indhold er hentet
Kære deltager
Erhvervsstyrelsen igangsætter arbejde med regulatoriske sandkasser.
Som nationalt kontaktpunkt står Erhvervsstyrelsen i spidsen for arbejdet med regulatoriske sandkasser inden for danske styrkepositioner. Indsatsen er et initiativ fra Iværksætteraftalen fra 2024, som skal være med til at skabe hurtigere markedsintroduktion af innovative produkter og løsninger.
Det er nu muligt at stille forslag til Erhvervsstyrelsen via Virksomhedsguiden om nye områder, hvor der kan oprettes regulatoriske sandkasser i 2026 og 2027 læs mere om regulatoriske sandkasser
Erhvervsstyrelsen inviterer til et virtuelt informationsmøde mandag den 8. januar kl. 10-11. På mødet vil vi orientere om mulighederne for at foreslå etablering af nye sandkasser.
OBS: Har du allerede et du forslag til, hvilke områder der kan have gavn af en regulatorisk sandkasser fremover skal det være modtaget senest den 2. februar 2026. Herefter vil Erhvervsministeriet tage stilling til, hvilke områder der skal oprettes regulatoriske sandkasser på i løbet af 2026 og 2027.
Dagsorden
kl. 10
Velkomst & intro
Ca. 10.10
Oplæg:
Indsatsen for regulatoriske sandkasser Regulatoriske sandkasser og regulatoriske sandkasseforløb Videre proces
Ca. 10.40
Q&A
Ca. 10.50
Afslutning
Indhold er hentet
Praktisk information:
Dato: 8. januar 2026
Tid: 45 min - 60 min.
Format: Virtuelt infomøde
- Oplægsholder: Camilla Hjermind, Kontorchef i Erhvervsstyrelsen
- Målgruppe:
Erhvervsklynger
Erhvervsfyrtårne
Interesseorganisationer
Iværksættermiljøer m.fl.
GTS-institutter
Indhold er hentet
Tilmeld dig via knappen herover, til højre.
Ved eventuelle spørgsmål, kontakt Osama Salme.
Du vil modtage et link til deltagelse og nærmere program forud for arrangementet.
Vi håber, du har lyst og mulighed for at deltage – og være med til at styrke rammerne for innovation.