Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Marketingplan: Kom i mål med din markedsføring

Brug en marketingplan til at komme i mål med din markedsføringsindsats. Marketingplanen hjælper dig med at få styr på bl.a. din målgruppe, dine budskaber, og hvilke kanaler du skal annoncere på.

Skrevet af:

Indhold er hentet

Læg en plan

Før du kan lave en detaljeret marketingplan, skal du kende dit marked og din kunde- eller målgruppe godt. Det er derfor vigtigt, at du ved følgende: 

  • Hvem er dine konkurrenter?
  • Hvem er dine kunder, eller hvem kan de være?
  • Hvor når du dine kunder?
  • Hvilke budskaber og annonceringstyper når du dine kunder med? 

Med en detaljeret plan har du en oversigt over dine aktiviteter, så din markedsføring ikke bliver overladt til tilfældighederne.

Elementer i marketingplanen

Nedenstående syv elementer indgår typisk i en marketingplan.

Kanaler til din markedsføring

Når du skal i gang med din markedsføring, kan du bl.a. overveje nedenstående både online og offline kanaler.

Indhold er hentet

Først forretning – så markedsføring

Inden du lægger planer for din markedsføring, bør du have styr på din forretningsidé og din forretningsmodel. Det er dem, der skal styre udviklingen og evalueringen af din markedsføringsindsats.

Find vejledning om forretningsidéÅbner link i ny fane

Find vejledning om forretningsmodelÅbner link i ny fane

Det er også en fordel, hvis du er helt klar på den overordnede marketingstrategi for din virksomhed og har fastlagt de målsætninger, du vil opnå med din markedsføring.

Læs mere om marketingstrategiÅbner link i ny fane

Indhold er hentet

Udarbejdelse af markedsføringsmateriale

Hvis du ikke har en markedsføringsbaggrund, kan du søge professionel hjælp hos et bureau til at lave din strategi, få taget flotte billeder, lavet videoer og finde ud af, hvilket udtryk din målgruppe vil synes bedst om. 

Du kan også bruge en tekstforfatter for at gøre kommunikationen ensartet og professionel, så den rammer den ønskede målgruppe bedst muligt.