Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Artikel

Sådan kan du kommunikere om din virksomheds bæredygtighedsindsatser

Når du kommunikerer om din virksomheds bæredygtighedsindsatser, er der en række krav, du skal være opmærksom på for ikke at vildlede. Få hjælp til, hvordan du kan planlægge din kommunikation om dine bæredygtighedsindsatser.

Skrevet af:

Indhold er hentet

Fordele ved at kommunikere om dine bæredygtighedsindsatser

Flere og flere kunder og interessenter forventer gennemsigtighed, når det kommer til, hvordan bæredygtighed er tænkt ind i produkter eller serviceydelser. Det kan derfor være en fordel for din virksomhed at fortælle om det, hvis du har iværksat konkrete indsatser for at fremme din virksomheds bæredygtighedsindsatser.

En transparent kommunikation kan bl.a. give følgende fordele:

  • Din virksomhed kan adskille sig fra konkurrenter, der ikke har indsatser for at fremme bæredygtighed, hvilket kan øge efterspørgslen på dine produkter og services
  • Den kan øge interessen fra potentielle investorer, hvis de kan se, at du har taget højde for bæredygtighedsmæssige risici og muligheder i relation til netop din virksomhed
  • Den kan tiltrække nye medarbejdere, hvis virksomheden bliver omtalt positivt i pressen eller branchen.

Læs mere om miljømæssige og etiske udsagn i markedsføring hos ForbrugerombudsmandenÅbner link i ny fane

4 gode råd til din kommunikation

Indhold er hentet

Få indblik i, hvordan du undgår greenwashing

Når du kommunikerer om dine bæredygtighedsindsatser, skal du være opmærksom på markedsføringsloven som bl.a. fastslår, at din virksomheds markedsføring ikke må indeholde urigtige oplysninger, udelade eller skjule væsentlige oplysninger m.v.

Få hjælp til, hvad du skal være opmærksom på for at undgå greenwashing