Der er to dele i testen. Første del handler om at skabe et overblik over interne og eksterne faktorer, der kan skabe pres for at justere forretningsmodellen. Anden del handler om at identificere de områder i jeres forretningsmodel, hvor der er rum for forbedringer.
- Første del kan eventuelt springes over, hvis I allerede oplever at have styr på, hvad der udfordrer jeres nuværende forretningsmodel, fx ændringer i markedet, ny teknologi eller pres for grøn omstilling. Vi anbefaler dog, at hele testen gennemføres.
- Når testen er gennemført, vil du blive præsenteret for mulige forbedringsområder i jeres forretningsmodel samt inspirerende cases fra andre virksomheder, der på succesfuld vis har håndteret tilsvarende udfordringer i forretningsmodellen.
- Resultaterne af testen sammenfattes også i en PDF-rapport, som I kan arbejde videre med, og som I evt. kan indsende digitalt til jeres regionale erhvervshus med henblik på at få sparring.
- I rapporten bliver jeres svar også sammenlignet med svarene fra andre virksomheder i jeres branche.
Det skal understreges, at testen fungerer som en selvevaluering, hvor du/I kommer igennem de centrale dele i en forretningsmodel. Resultatet kan derfor variere, alt efter hvem i virksomheden der udfylder testen.
Den er designet som et dialogværktøj, hvor værdien opstår ved, at I drøfter resultatet internt, med en konsulent i jeres regionale erhvervshus eller med andre eksterne samarbejdspartnere.