Indhold er hentet
Hvornår skal jeg ansætte min første medarbejder?
Som iværksætter overvejer du måske, hvornår det er en god idé at ansætte din første medarbejder. Hvad koster det, og hvilke forpligtelser følger med? Find vejledning til dine overvejelser her.
Indhold er hentet
Mange nystartede iværksættere står med den udfordring, at de skal løse rigtigt mange opgaver selv. De opgaver, man ikke har kompetencerne eller tiden til at løse selv, må man enten nedprioritere eller få løst eksternt ved hjælp af konsulenter eller lignende.
At ansætte virksomhedens første medarbejder er et stort og vigtigt skridt i din virksomheds liv.
Vigtige overvejelser, inden du ansætter din første medarbejder
Nedenstående spørgsmål kan hjælpe dig til at vurdere, om du bør tage skridt til at ansætte din første medarbejder, og hvad det indebærer - eller om der er andre veje til at få løst de opgaver, du står med som virksomhedsejer.
- Hvornår har min virksomhed råd til at ansætte en medarbejder med fast løn?
- Hvad koster det at ansætte en medarbejder?
- Hvordan vurderer jeg om opgaver bør løses internt eller eksternt?
- Ansættelsesforhold – hvilke muligheder er der?
- Hvilke opgaver skal løses og hvilke kompetencer er nødvendige?
- Hvordan finder jeg min første medarbejder?
- Hvad er din rolle og hvordan skal den nyvundne tid bruges?
- Hvordan skaber jeg de rigtige rammer for mig selv og min medarbejder
- Hvilke regler skal jeg være opmærksom på når jeg ansætter medarbejdere?

.webp?mw=1500)