Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Åbner link i ny fane

Indhold er hentet

Skabelon

Likviditetsbudget

Likviditetsbudgettet viser, om der hver måned er penge nok til at betale virksomhedens regninger. Hent en skabelon til dit likviditetsbudget.

Udbydes af:

Indhold er hentet

Hvad indeholder skabelonen?

Før du kan udfylde likviditetsbudgettet, er det en forudsætning, at du har opstillet dit driftsbudget. I likviditetsbudgettet indgår:

  • Indbetalinger fra driften
  • Udbetalinger fra driften
  • Investeringer
  • Finansielle omkostninger
  • Udbetaling til ejere og skat.

Likviditetsbudgettet er det budget, som er sværest at udarbejde, og her kan det være en god idé at få hjælp af din bank, en revisor eller en anden regnskabskyndig.

Hvorfor har du brug for et likviditetsbudget?

Likviditetsbudgettet laver du for at være sikker på, at din virksomhed har penge til at betale regningerne rettidigt. Der kan for eksempel opstå problemer med din likviditet, hvis der går for lang tid, fra du betaler for indkøb af varer, til at pengene for salget af varerne går ind på din bankkonto. 

Skabelonen er vejledende. Din virksomhed har det endelige ansvar for brugen. Ved beslutninger med juridiske konsekvenser kan det være en god idé at lade en professionel rådgiver eller advokat gennemgå dokumentet.

Download

Excel dokument