Salgs- og leveringsbetingelser for serviceydelser
Dine salgs- og leveringsbetingelser er en del af den aftale, du indgår med køber, når du sælger din virksomheds serviceydelser til en erhvervskunde. Læs mere om, hvad dine salgs- og handelsbetingelser bør indeholde, og hent en skabelon.
Indhold er hentet
Hvad indeholder skabelonen?
Skabelonen til salgs- og leveringsbetingelser indeholder blandt andet punkterne:
- Beskrivelse af aftalegrundlaget
- Beskrivelse af ydelsen
- Pris og betalingsbetingelser
- Garantibetingelser
- Ordrebetingelser
- Leveringsbetingelser
- Ansvar.
Hvorfor har du brug for salgs- og leveringsbetingelser?
Salgs- og leveringsbetingelserne udgør aftalegrundlaget mellem dig og din kunde. Du skal bruge dine salgs- og leveringsbetingelser, når du sælger og leverer serviceydelser til erhvervskunder.
Når du afgiver tilbud og efterfølgende sender ordrebekræftelser, bør du altid henvise til dine vedhæftede salgs- og leveringsbetingelser med en tydelig angivet dato. Dermed er din kunde bekendt med jeres aftale fra starten af samarbejdet.
Vær opmærksom på, at hvis du ikke henviser og vedlægger til dine salgs- og leveringsbetingelser, er det købelovens og aftalelovens regler, som gælder. Og det er ikke altid til din fordel.
Salgs- og leveringsbetingelser findes også som skabelon til salg af produkter.
Skabelonen er vejledende. Din virksomhed har det endelige ansvar for brugen. Ved beslutninger med juridiske konsekvenser kan det være en god idé at lade en professionel rådgiver eller advokat gennemgå dokumentet.